בצלאל קאהן: "קול התורה לא ייפסק; לא מפיהם אנו חיים"

    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "קול התורה לא ייפסק; לא מפיהם אנו חיים"

    בפתח מהדורת הבוקר, התייחס המגיש בצלאל קאהן לדרמה בחוק הגיוס ואמר: "צריך להודות על האמת: מטרת החילונים היא לא להביא את החרדים לשירות בצה"ל אלא לגרום לקרע בין המפלגות החרדיות לליכוד ולהביא לפירוק הממשלה. מה שכואב זו ההצטרפות של חלקים מהציונות הדתית למחול העוועים הנורא נגד לומדי התורה"

    צילום: באדיבות המצלם
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצלאל קאהן פתח הבוקר את 'מהדורת הבוקר' בהתייחסות לסאגת ביטול תקציבי הישיבות ע"י בג"צ: "האם בעקבות גזרת בג"צ ייפסק קול התורה בהיכלי הישיבות? לא מפיהם אנו חיים. בעזרת ה' ייפתחו צינורות אחרים. מה שכואב זו ההצטרפות של חלקים מהציונות הדתית למחול העוועים הנורא נגד לומדי התורה. בעיתונות הדתית קודם קמפיין שנועד לשכנע את עצמם שניתן ללמוד בישיבות במקביל לשירות צבאי".

    קאהן הקריא מטורו השבועי של הרב יעקב ב' פרידמן בשבועון בקהילה: "לאחר תור הזהב ביחסי החברה החרדית והציונות הדתית סביב קואליציית -64, קירבה שהתחשלה מול הזמבורות בהפגנות ה'הפיכה', הצטרפה הציונות הדתית בעזוז למקהלת השָׁסָאים בעולם התורה. מיטב רבני הציונות הדתית – תנועה שחילנה כמחצית מבניה בשם קדושת ההתערות בצבא – התייצבו שכם אחד להטיף לגאוני העם היהודי, מה'חזון איש' והרב מבריסק עד רבי חיים קנייבסקי ורבי דוב לנדו, מה מצווה ההלכה, ומה חובת הצבא".

    "הצלחנו, אומר הרב חגי לונדין, אומרים רבנים נוספים, לשלב תורה וצבא. ישיבות ההסדר שלנו פורחות, ומגדלות תלמידי חכמים. "אחים אהובים ויקרים", מחבק אותנו גם סמוטריץ' (בעודו מצטרף ללוחמים בציפור הנפש שלנו), "הציונות הדתית מוכיחה שאפשר לשלב לימוד תורה ושמירה על מצוות קלה כבחמורה יחד עם שירות צבאי בחזית!" אז זהו, אח אהוב ויקר. שלא הוכחתם דבר. לא "מצווה קלה" ולא "מצווה חמורה". רק השנה נחשפו מקצת מהמחירים ששילמה ההתערות שלכם בצבא ובאקדמיה".

    "השנה פורסמה אזהרתו הקשה של הרב אלי סדן, מי שניצב כל ימיו בלב הצומת צבא תורה: "42 אחוז מבוגרי החינוך הממלכתי דתי אינם מרגישים עצמם דתיים כיום", השנה פורסמו גם מחקרים של 'הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה' ו'מכון פיו', המספרים על 40 ו־50 אחוז מהציבור שלך, אחינו סמוטריץ, שמוריד את הכיפה. המופלאים שנשכבו עם הכיפה הסרוגה על הגשר שבין תורה לצבא".

    "ישיבת ההסדר ופירותיה הדלים", העיד הרב גולדוויכט, מייסד אם ישיבות ההסדר והחשובה שבהן, "הם הוכחה שאיחוד תורה וצבא נכשל. בכל השנים שאני מגדל תלמידים באם ישיבות ההסדר למדתי, שאי אפשר שתלמיד חכם אמיתי ייצא מדלתותיה".

    לסיום אמר קאהן: "צריך להודות על האמת: מטרת החילונים היא לא להביא את החרדים לשירות בצה"ל אלא לגרום לקרע בין המפלגות החרדיות לליכוד ולהביא לפירוק הממשלה".

    האזינו



    0 תגובות